Agile HR je aplikovanie agilnej metodiky na oblasť ľudských zdrojov. Je to vlastne spôsob myslenia. Taktiež kladie veľký dôraz na individuálne potreby zamestnancov. To zahŕňa personalizované plány rozvoja, flexibilné pracovné podmienky a podporu work-life balance.
Agilné HR znamená:
- Štruktúrovanie riadenia ľudských zdrojov tak, aby bolo rýchlejšie a flexibilne reagovalo na rôzne situácie.
- Reagovanie na potreby zákazníkov.
Agilný prístup v HR verí, že:
- kariérne cesty sú dynamické
- vzdelávanie je trvalá iniciatíva
- vývoj HR systémov sa uskutočňuje v malom meradle
- HR umožňuje manažérom a zamestnancom prevziať zodpovednosť za riadenie talentov
- zamestnávatelia vytvárajú databázu talentovaných jednotlivcov s cieľom využívať ju v budúcnosti
Agilné princípy v HR:
- Od zoskupení k spolupráci
- Od pevného k neúspechu
- Z každého roka na každý deň
Výhody agilného prístupu pri riadení ľudských zdrojov:
- Vylepšená tímová spolupráca – Zamestnanci organizácie lepšie komunikujú a spolupracujú. Zároveň medzi členmi tímov je väčšia dôvera.
- Nepretržitá spätná väzba – Samozrejmosťou je pravidelná spätná väzba. Vďaka tomu, HR vyvíja riešenia, ktoré sú relevantné a efektívne.
- Lepšia adaptabilita – Tímy sa skôr prispôsobia meniacim sa podmienkami. Hlavný cieľ agilnej metodológie je „ testovať, učiť sa a optimalizovať “, čo umožňuje tímom zmeniť smer v prípade potreby.
- Väčšie meranie výkonu – Agile kladie dôraz na výsledky. HR oddelenie tak môže ukázať priame výsledky súvisiace s časom, nákladmi a výkonom akejkoľvek iniciatívy.