Domov » Glosár pojmov a skratiek » Metóda ABCDE

Metóda ABCDE

Podstatou metódy ABCDE je systematický prístup k uprednostňovaniu úloh a efektívnemu riadeniu času. Je určená pre profesionálov, študentov, podnikateľov – každého, kto chce zefektívniť svoje každodenné činnosti.

Daná metóda kategorizuje úlohy na základe ich naliehavosti a dôležitosti. To umožňuje jednotlivcom efektívne alokovať svoj čas a zdroje.

Vysvetlenie:

A – Very Important (veľmi dôležité)
B – Important (dôležité)
C – Nice to Do (vhodne spraviť)
D – Delegate (možné delegovať)
E – Eliminate (Eliminovať)

Výhody:

  • Rozšírené stanovenie priorít: Uľahčuje pochopenie naliehavosti a dôležitosti úloh.
  • Vylepšený time management: Umožňuje efektívnejšie prideľovať čas.
  • Znížená prokastinácia: Odrádza od odkladu dôležitých úloh.

Nevýhody:

  • Rigidita: Vďaka vysokej štruktúrovanosti môže obmedzovať flexibilitu pri riešení nepredvídateľných problémov.
  • Preťaženie: V určitých prípadoch môže jej prísne dodržiavanie viesť k pocitu preťaženia veľkým množstvom úloh s vysokou prioritou.

Späť na glosár

Návrat hore