Recruitment marketing (slovenský náborový marketing) je strategická metóda, ktorej cieľom je získať najlepších uchádzačov o zamestnanie za pomoci najlepších marketingových postupov. Záujemcom o prácu sa snaží prezentovať hodnoty organizácie, kde chcú pracovať. Nie je iba tradičnou reklamou.
Ak vykonávate tento typ náboru, je nevyhnutné dôkladné plánovanie, jasná vízia značky zamestnávateľa a cielený obsah. Dôležitá je aj schopnosť informovania o špecifikách voľných pracovných miest.
Po jeho skončení je dôležitá starostlivosť o kontakty, ktoré ste získali.
4. úrovne recruitment marketingu:
- Zvyšovanie povedomia (Increase Awareness): Tvorba pútavého obsahu pre rôzne platformy, ktorý upúta pozornosť potenciálnych uchádzačov a predstaví spoločnosť ako atraktívneho zamestnávateľa.
- Generovanie záujmu (Generate Interest): Vytvorenie záujmu u ľudí, ktorí si všimli vašu ponuku.
- Pestovanie rozhodnutia (Nurture the Decision): Poskytnutie špecifických informácii záujemcom o zamestnanie. Informácii o pozícii, benefitoch, odmenách a platovom ohodnotení…
- Podnietenie akcie (Drive Action): Zjednodušenie procesu pre vybraných kandidátov, ktorí majú vážny záujem pracovať vo vašej organizácii. Aj keď nakoniec kandidát odmietne záujem o prácu, je vhodné si naň nechať kontakt.