Sociálny marketing je prístup, zameraný na ovplyvnenie správania jednotlivcov s cieľom dosiahnuť spoločné dobro. Je to systematický a plánovaný proces.
Príklad sociálneho marketingu:Kampaň na zníženie spotreby plastov. Cieľ: Vysvetliť ľuďom, prečo by mali obmedziť používanie plastov a čím ich môžu nahradiť
Sociálny marketing dokáže pomôcť s rozhodovaním v týchto veciach:
- S ktorými ľuďmi pracovať
- Aké správanie ovplyvniť
- Ako na to ísť
- Ako to merať
Otázky v sociálnom marketingu:
- Naozaj rozumiem svojej cieľovej skupine a vidím veci z ich perspektívy?
- Mám jasno v tom, čo by som chcel, aby moje cieľové publikum robilo?
- Sú prínosy daného správania dostatočne silné, aby aby prevážili nad nákladmi a prekážkami, ktoré im bránia v jeho realizácii?
- Používam kombináciu aktivít, aby som povzbudil ľudí, aby dosiahli požadovanú akciu?