Work-life balance je označenie pre rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom. Je to vlastne množstvo času, ktorý strávime vykonávaním svojej práce v porovnaní s časom, ktorý strávime robením toho, čo je pre vás dôležité mimo práce, či už je to s blízkymi, alebo venovaním sa osobným záujmom a koníčkom.
V prípade, že vám práca zaberá príliš veľa času, budete mať menej priestoru na to, aby ste sa venovali iným povinnostiam alebo záľubám.
Zlepšenie rovnováhy medzi osobným a pracovným životom dokáže zlepšiť vašu pohodu a aj fyzické a duševné zdravie.
Ako zlepšiť Work-life balance:
- Pozastavenie a zhodnotenie: Zastavte sa a zamyslite sa nad tým, aký je vzťah medzi vaším súkromným a pracovným životom.
- Posúďte svoje priority: Keď budete vedieť, čo treba upraviť, ľahko zistíte, čo treba uprednostniť.
- Manažujte svoj čas: Hľadajte spôsoby, ako upraviť svoj časový rozvrh tam, kde je to možné.
- Stanovte si hranice: Stanovenie hraníc patrí k time managementu. Hranice v práci môžeme rozdeliť do troch kategórií: fyzické, emocionálne alebo časové. Začnite stanovením malých hraníc a odtiaľ sa rozšírte.